2014. szeptember 6., szombat

Cserkész 24, avagy a Séf kedvence


A jubileumi 5. Cserkész 24 is tudott újat mutatni, több tekintetben is. Leginkább a főzésben mutatkozott ez meg, idén csupa újdonsággal álltunk elő. Elsőként sztrázsmajster Laci, a Knorr séfje mutatkozott be: vacsorára 'csajkában főtt instant tészta sajtos-gombás öntettel' került az asztalunkra (néhányan kínai levest is ettünk, ezek maradtak vissza a biciklitúráról :)
A reggelit a "Baden Pékség" jóvoltából Flóra szakácskisasszony gyúrta és sütötte nekünk, az elkészített finomság: 'omlós-ropogós kemencés pogácsák sajttal és szalámival töltve'. A tábori kenyérsütés ötletét a Scouting for Boys-ból merítettük.
Az ünnepi menüt pedig a Lidl mester grillséfje hozta el nekünk, aki én voltam :) Egy nappal korábban pikáns-paprikás és flambírozott pácban készítettem elő a steaket és szalonnát a sütésre. Köretként parázson sült sajtos burgonyát és grillezett cukkinit készítettünk. Személy szerint az idei menüt az 5 év legjobbjaként értékeltem.

"Reggelre mindenki bebábozódott és lepke formájában kirepült a reggeli tornára"

Az állami ünnep miatt a beharangozott tűzijáték sajnos elmaradt, minthogy zárva volt a vadászbolt. A statisztikailag várt eső sem érkezett meg, egyik éven sem kellett még sátorba kényszerülnünk. Igazából idén is üresen állt a sátor, mindannyian a tűz körül aludtunk. Néhány új játékot is kipróbáltunk idén, de a klasszikusnak számító 'Szauron szeme' éjjeli játékunk sem maradt el.


Az este egyik meglepetésvendége egy cserkésztestvérünk volt, akinek megjelenése bármikor nem várt esemény lehet. Akik ismerik őt, ki is találhatták, hogy régen látott Viktorunk volt az, aki fűben kúszva érkezett hozzánk mindaddig, amíg körülbelül 10 méterre tőlünk Katica ki nem szúrta. Zoli bácsi ijesztésére vártunk még egy későbbi órában, ám ő nem jelent meg. Kilátogatott viszont reggel hozzánk Laurica, aki rendszeres CS24-es résztvevő. Sokat bohóckodtunk együtt. Hívatlan vendég volt még egy terepjáró, ami felénk vette az irányt és kicsit vadőrszaga volt neki, de végül beigazolódott az az állítás, hogy új, sport-terepjáró nem adatik meg a vadőröknek. Barátságos arcok érdeklődtek, hogy mikor jöjjenek vissza a grillezésre.

A Gamer-kút trolljai
A kislétszámú, kötetlen tábortűzünk egyedi és vidám hangulatát idén is sikerült elővarázsolni. Az elején kételkedtem kis csapatunk hangjában, de az éneklés, játékok, beszélgetések, csatakiáltások szerencsére nem engem igazoltak. Álmunk nyugodt volt, hullócsillagos égbolt alatt bújtunk a tűz mellé és elegendő fát is gyűjtöttünk. Lacikától átvettem a sztrázsmajsteri szerepet és gondoskodtam a tűzről, hogy meleget biztosítson számunkra, éjjel 3 és 4 óra között raktam rá az utolsó adag tüzifát.
Egy kicsit sajnálatos dologban is újat mutattunk az 5. alkalommal, ez pedig a késés volt, először történt meg ugyanis, hogy a 24. óra eljövetelekor nem értünk vissza városunkba. A zászlólevonás zajlott éppen és így végeredményben az akció idén 25 órásra sikeredett kis ráadással.
Nem utolsó sorban pedig megemlíteném idei szállítóeszközünket. Minthogy az is új volt. Mindössze egy biciklit pakoltunk meg a csomagtartójára, így viszont nagy táskákat vittünk és a bicikli sem bizonyult túl kényelmesnek (az ülést ugyanis kénytelenek voltunk leszerelni róla). Megjegyezném, hogy eddig minden évben más módszerhez folyamodtunk.

Végezetül tekintsünk vissza az elmúlt 5 évre 1-1 csoportkép formájában. Na kik azok, akik minden éven jelen voltak?

4 megjegyzés:

  1. Bodzás Ákos és Kelemen Éva az aranyérmesek, akik eddig mindegyik Cserkész 24-en ott voltak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig egy képről hiányzok :), de tényleg ott voltam azon is. Zolika pedig épphogy lecsúszott, pont az 5. éven hagyta ki. Ejnye..

      Törlés
  2. Nagyon profi tűzhelyetek volt. Le a kalappal!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt a tűzhelyet én is nagyon csodáltam, véletlenül lett így kialakítva, de a sarkokban a faág előszárító rész nagy ötlet.

      Törlés