2012. augusztus 24., péntek

Fenn a csúcson

Az Albatrosz őrssel egy régen tervezett túra valósult meg a nyáron. A Magas-Tátrában másztunk hegycsúcsot, a választás a Rysy csúcsra esett (2499 m). A túra 2 napos volt, mivel a csúcs mélyebben található a Tátra vonulatában.

Első este 7 óra környékén szálltunk le a vonatról, ahonnan a fogaskerekű csak őrsünk 3 tagjával fedélzetén indult a Csorba-tó felé. A szálláshelyen vacsora közben az olimpia atlétikai eseményeit néztük a konyhában, majd kimentünk a tóhoz. Kezdetben sétáltunk, ez később egy körbe futásba kerekedett a friss levegő és erőnlét érzet miatt. Majd viszonylag korán aludni tértünk, hogy másnap készek legyünk.

Reggel 5:50-kor csörgött az első ébresztő, gyors reggeli után el is indultunk, az időjárás megfelelt az előrejelzésnek, kedvező volt. Még előző este szétpakoltuk a felesleges dolgainkat, ezeket a szálláshely portáján hagytuk. Gyorsan haladtunk, a csúcsra vezető úton még egy 5-10 kilós szállítmányt is vállaltunk a Rysy alatt található chata-hoz, ahol finom teával köszönték ezt meg nekünk. Érdekes volt, hogy itt kb. 2000 méter magasan a kopár sziklák közt egy ČSAD buszmegálló tábla állt (mehettünk volna busszal is :). Az út utolsó szakaszán már mind érezni kezdtük korlátainkat, de nem adtuk fel, és feljutottunk a csúcsra. Nagyon sok ember volt fent, félve is mászkáltunk a beszűkült hegycsúcson. A felfelé vezető út 5 órába tellett, így még dél előtt felértünk.

A csúcsra vezető útról készült videós anyag alább megtekinthető (gyors internettel rendelkezőknek ajánlom figyelmébe a HD minőséget):

A cserkész ahol tud, segít, így lefelé ezúttal egy a chatanál megüresedett hordót vittünk magunkkal. Az út vége felé egyre inkább minimalizálni akartuk izmaink fájdalmát, így a segédőrsvezetők igencsak erős tempót diktáltak. Út közben egy nő ránk is szólt, hogy lassítsunk, mert a lelkünket is kiadjuk így magunkból. Visszaérve a tónál pihentünk meg, majd hosszabb vonatozás után visszaértünk szülőföldünkre.